لیست آزمایشگاه‌ها بر اساس دانشکده

آزمایشگاه مرکزی

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با تکیه به پیشرفته ترین میکروسکوپ های الکترونی و اتمی در زمینه تصویربرداری ها و مشخصه یابی های سطح آماده خدمت رسانی به محققان عزیز می باشد.
سامانه رایانش موازی دانشگاه شهید بهشتی (سرمد) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شروع به کار کرد.

پردیس شهید عباسپور

در اواخر دهه 1340، با توجه به احساس نیاز بر تربیت نیروی انسانی متخصص برای توسعه و نگهداری از سیستم‏های تولید، انتقال و توزیع برق، مرکزی تحت عنوان مرکز آموزش‏های تخصصی برق در محل فعلی دانشگاه صنعت آب و برق با همکاری مشاوران خارجی ایجاد شد.  پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با همت شهید عباسپور وزیر وقت نیرو، این مرکز تبدیل به یک مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی شد و در دهه 1360 اقدام به تعریف برنامه‏های درسی مهندسی کاربردی در رشته‌هاي  مهندسی برق، الکترونیک و ابزار دقیق، مکانیک نیروگاه و آب، و سپس پذیرش دانشجو نمود.  شورای گسترش آموزش عالي در سال 1370 مجوز تبدیل آن به دانشکده صنعت آب و برق (شهید عباسپور) را صادر نموده و در سال 1374 با تبدیل آن به دانشگاه موافقت اصولی نمود.
در اوایل دهه 1370 با همکاری موسسه آي اچ ئي – تونسكو برنامه درسی کارشناسی ارشد مهندسی آب و فاضلاب برای اولین بار در کشور تدوین و پس از تصویب توسط شورای‌ عالی برنامه‏ریزی به مورد اجرا گذاشته شد.  پذیرش دانشجو در دوره‏های تحصیلات تکمیلی از سال 1381 آغاز شد.  .
در سال 1392، تعداد 100 نفر دانشجو دكتري در 8 كد-رشته، 600 نفر دانشجوي كارشناسي ارشد در 19 كد-رشته کارشناسی ارشد و 1600 نفر دانشجوي كارشناسي در 5 كد-رشته رشته در دانشگاه صنعت آب و برق تحصیل می‏کنند.  تمامي اين دوره‏های آموزشی در راستای نیازهای صنعت آب و برق می‏باشند.
شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ 24/1/92 خود به منظور رفع نیازهای علمی، فنی و تخصصی نیروی انسانی متخصص کشور و تربیت و رشد و تعالی آن­ها، در راستای نیل به جایگاه معتبرترین دانشگاه تخصصی و مرجع علمی-فناوری اصلی در زمینه­های مرتبط با صنعت آب، آبفا، برق و انرژی در سطح کشور و منطقه، و با انگیزه صیانت از سرمایه­گذاری­های انجام شده و ارتقای سطح فعالیتهای علمی و فناوری، با الحاق دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) به دانشگاه شهید بهشتی تحت عنوان پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی موافقت به عمل آورد.

پژوهشکده علوم شناختی و مغز

پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه

پژوهشکده علوم محیطی

پژوهشكده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1379، با توجه به نیاز روز افزون کشور به پژوهش و تحقیقات علمی در زمینه محیط زیست و برای اجرای بخشی از وظایف پژوهشی دانشگاه و همچنین به منظور توسعه نگرش‌های عمیق نسبت به اثرات متقابل انسان، طبیعت و محیط زیست، بازشناسی چالش‌های محیطی و ارائه راه‌حل‌های واقع‌گرایانه برای رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی، فعالیت خود را با شش گروه برنامه‏ریزی و طراحی محیط، حقوق محیط زیست، تنوع زیستی و مدیریت اكوسیستم‎ها، اقتصاد و منابع محیط زیست، آلاینده‎های محیط زیست و كشاورزی اكولوژیك آغاز کرد.

این پژوهشکده علاوه بر پژوهشگران، صاحب‎نظران و متخصصان دانشگاه شهید بهشتی در زمینه علوم محیطی، از حضور استادان دیگر دانشگاه‎ها، مراکز و سازمان‏های تحقیقاتی و همچنین متخصصان و مسئولان اجرایی کشور بهره‎ مند است. تأسیس این پژوهشکده بعد جدیدی از پژوهش‎های علمی (اعم از کاربردی، توسعه‎ای و بنیادی) را در دانشگاه ایجاد کرده و فعالیت‎های علمی دانشگاه را در گروه‏های پژوهشی بین رشته ای، هماهنگ با پیشرفت علم و فناوری‏‏‎های جدید در تمامی سطوح علمی، فنی، کشاورزی، پزشکی و غیره در راستای بهبود محیط زیست انسانی و طبیعی سامان می‎بخشد. امید است با حفاظت صحیح و پایدار از محیط زیست، حیات کره زمین برای برخورداری نسل های آینده تداوم یابد.

پژوهشکده فضای مجازی

توضیحات

پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی

در سالهاي اخير رويکردي همه جانبه جهت استفاده از داروهاي با منشأء طبيعي و به ويژه گياهي در بين مردم بوجود آمده است. بطوريکه بخش عمده اي از داروهاي عرضه شده در برخي از کشورهاي جهان را داروهاي با منشأء گياهي و طبيعي تشکيل مي دهند. بدون شک رسيدن به اين جايگاه جز با حمايت همه جانبه مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي امکان پذير نبوده است بويژه آنکه نياز روزافزون کارخانه هاي داروسازي به مواد اوليه و همچنين لزوم حفظ منابع طبيعي، اهيمت کشت و فرآوري گياهان دارويي را دو چندان نموده است بدين خاطر امروزه بسياري از دانشگاههاي معتبر در سراسر جهان، شاخه اي مستقل تحت عنوان توليد و فرآوري داروهاي گياهي تأسيس نموده و به تربيت نيروهاي متخصص و کارآمد مشغولند. با توجه به سابقه و پيشينيه درخشان ايران در استفاده از گياهان دارويي، دانشگاه شهيد بهشتي با تأسيس پژوهشکده گياهان و مواد اوليه دارويي قدم در اين عرصه گذاشته و اميدوار است با استفاده از نيروهاي متخصص، حرکتي نهادينه و پويا را آغاز نمايد. لازم به ذکر است که اين پژوهشکده با مجوز سازمان توسعه صنعت ملل متحد(UNIDO) و در راستاي نياز کشور براي استفاده بهينه از گياهان دارويي بومي ايران تأسيس شده است. اين پژوهشکده شامل چهار گروه فيتوشيمي، بيولوژي، کشاورزي و مهندسي شيمي مي باشد که اساسنامه و تشکيلات آن به تصويب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري رسيده و در مقطع کارشناسي ارشد دانشجو مي پذيرد.

پژوهشکده لیزرو پلاسما

پژوهشکده ی لیزر در سال 1372 در دانشکده علوم فعالیت خود را آغاز نمود. در سال 1374 این پژوهشکده مجوز اصولی و در سال 1377 مجوز قطعی تأسیس خود را از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت نمود و در سال 1383 به دنبال گسترش فعالیتها، به پژوهشکده لیزر و پلاسما تغییر نام یافت.
اولین دوره کارشناسی ارشد فوتونیک در سال 1381 در پژوهشکده راه اندازی شد. دوره دکتری فوتونیک در سال 1383 و کارشناسی ارشد مهندسی پلاسما نیز در سال 1384 شروع به فعالیت و جذب دانشجو نمودند. این دوره ها به منظور فعالیت حرفه ای و دقیق علمی در موضوعات مرتبط ایجاد شده اند و فارغ التحصیلان غالبا" به ادامه تحصیل پرداخته و یا در مجموعه های مختلف تخصصی مرتبط مشغول به کار شده اند. هدف اصلی این پژوهشکده گسترش علم لیزر، اپتیک، فوتونیک و پلاسما با تربیت نیروی متخصص، انجام تحقیقات پایه ای جهت گسترش مرزهای علم و تحقیقات کاربردی در صنعت و علوم، می باشد. در حال حاضر 5 گروه پژوهشی مصوب زیر در پژوهشکده لیزر و پلاسما وجود دارد: 
1- کاربردهای لیزر
2- تکنولوژی لیزر
3- ماده چگال
4- بیوفوتونیک
5- مهندسی پلاسما
همچنین این پژوهشکده شامل ۱۸ آزمایشگاه فعال می باشد. هم اکنون تعداد ۱۶ عضو هیأت علمی در پژوهشکده فعالیت دارند.

دانشكده مهندسی آب و محيط زيست

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

سوابق مربوط به فعاليتهاي آموزشي تربيت بدني در دانشگاه شهيد بهشتي به زمان شروع به کار دانشگاه در سال 1347 برمي گردد که دانشجويان علاوه بر فعاليتهاي فوق برنامه ورزشي که جنبه اختياري داشت موظف بودند 2 واحد درسي تربيت بدني را به شکل عمومي اخذ و پاس نمايند. کليه فعاليتهاي آموزشي تربيت بدني در دانشگاه تا سال 51 – 1350 تحت نظر اداره تربيت بدني ادامه داشت. در اين سال تربيت بدني دانشگاه به دو بخش به شرح زير تقسيم شد: 1) گروه آموزشي تربيت بدني به عنوان يکي از گروههاي آموزشي دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي و 2) فعاليتهاي فوق برنامه که هر دو بخش تا زمان تأسيس دانشکده زير نظر معاونت دانشجويي دانشگاه فعاليت مي کرد. طي يک دهه گذشته نيز يک گروه کارشناسي ارشد زير نظر دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي فعاليت داشت که در نهايت اين گروه به همراه گروه آموزشي کارشناسي تربيت بدني با کسب مجوز پذيرش دانشجو در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري توانست در سال 1382 موفق به اخذ مجوز قطعي براي تأسيس دانشکده تربيت بدني گردد. گروههاي آموزشي دانشکده در حال حاضر شامل 1- گروه آموزشي فيزيولوژي ورزش 2- گروه آموزشي مديريت و برنامه ريزي در تربيت بدني 3- گروه آموزشي رفتار حرکتي است که با تصويب در هيأت امناء دانشگاه کار خود را رسما" شروع کرده است. دانشکده تربيت بدني همچنين داراي يک کميته ورزشهاي تخصصي و عمومي است که برنامه ريزي درسهاي عملي و تخصصي دانشجويان رشته تربيت بدني و عمومي مربوط به دانشجويان کل دانشگاه را بر عهده دارد. ضمنا" اين دانشکده علاوه بر دانشجوياني که فعلا" در 3 مقطع فوق در حال تحصيل هستند، داراي 2 گروه دانشجوي کارشناسي ارشد گرايشي در رشته هاي فيزيولوژي ورزش و رفتار حرکتي و 1 گروه دانشجوي دکتري در رشته رفتار حرکتي مي باشد.

دانشکده شیمی

گروه شیمی دانشکده علوم در سال تحصیلی 42-1341 فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته شیمی (محض) آغاز کرد. گروه شیمی دانشگاه شهید بهشتی با بیش از پنج دهه فعالیت مستمر و درخشان آموزشی و پژوهشی در زمینه های مختلف شیمی، در آذر ماه 1391 به دانشکده شیمی ارتقاء یافت و ریاست آن بر عهده آقای دکتر محمد رضا نبید دانشیار شیمی پلیمر گروه شیمی کاربردی قرار گرفت.

دانشکده شیمی در مجموع در حال حاضر دارای 25 عضو هیات علمی تمام وقت با مدرک دکتری تخصصی، 3 مربی با مدرک کارشناسی ارشد، 341 دانشجوی کارشناسی، 74 دانشجوی کارشناسی ارشد، 78 دانشجوی دکتری تخصصی و 5 پژوهشگر دوره پسا دکتری می باشد. حدود 100 دانشجو نیز با قبولی در آزمون متمرکز و نیمه متمرکز ورودی دانشگاه ها در شروع نیمسال اول 1393-1392 به مجموعه دانشکده شیمی افزوده شدند. 
دانشكده شیمی دانشگاه شهيد بهشتي شامل سه گروه شيمي کاربردی، شیمی محض و شیمی نفت و کاتالیست مي باشد. این دانشکده سالانه از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی شیمی در دو گرایش کاربردی و محض، در مقطع کارشناسی ارشد در پنج گرایش آلی، تجزیه، شیمی فیزیک، کاربردی و معدنی و در مقطع دکتری تخصصی در چهار گرایش آلی، تجزیه، شیمی فیزیک و معدنی دانشجو جذب می نماید. این دانشکده در نظر دارد در آینده نزدیک در مقطع کارشناسی ارشد رشته های شیمی پلیمر، شیمی دارویی، کاتالیست و شیمی محیط زیست نیز دانشجو جذب نماید.

 

دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی (تهران) بعنوان یکی از دانشکده های پیشرو این دانشگاه است که در سال 1355 تاسیس و پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاهها فعالیت خود را آغاز نمود و در سال تحصیلی 61-1360 با پذیرش دانشجو در رشته روان شناسی و علوم تربیتی فعالیتش را گسترش داد.
  دانشکده  علوم تربیتی وروان شناسی دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر با داشتن کادری مجرب و اساتید تاثیرگذار در حوزه روان شناسی و علوم تربیتی و با تحصیل حدود 1000 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بعنوان یکی از برجسته ترین دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی مطرح می باشد و همچنین با ارائه خدمات در مراکز مشاوره و روان شناسی در دانشگاه  خدماتش را به عموم جامعه ارائه نموده است.
  این دانشکده اکنون دارای چهارگروه آموزشی به شرح ذیل می باشد:
 1.گروه علوم تربیتی
  2.گروه روانشناسی
 3.گروه مشاوره
  4. گروه علم اطلاعات ودانش شناسی

دانشکده علوم زمین

يكي از چالش هاي اصلي انسان در قرن بيست و يكم با جمعيتي بيش از هفت ميليارد نفر درك تاريخ گذشته، شناخت وضعيت فعلي و پيش بيني آينده كره زمين است. از‌اين‌رو در قرن جديد اهميت علوم زمين بيش از گذشته شده است. دانشكده علوم زمين دانشگاه شهيد بهشتي داراي سابقه چهار دهه فعاليت درخشان در آموزش و پ‍ژوهش در زمينه هاي مختلف علوم زمين در رشته هاي جغرافيا، زمين شناسي، كاني شناسي، سنجش از دور و محيط زيست است. تنها در 15 سال گذشته بيش از 2000 دانشجو در مقاطع كارشناسي و تحصيلات تكميلي در اين دانشكده پژوهش و آموزش خود را به پايان رسانده اند.
اين دانشكده منطبق بر تحقيقات نوين، بيش از گذشته علاوه برتوجه به پديده هاي طبيعي، بررسي تاثير انسان بر سطح زمين و نياز جمعيت رو به رشد به منابع معدني را نيز مورد توجه قرار داده است و با توجه به چشم انداز علمي كشور به سوي توسعه برنامه هاي كاربردي پيش مي رود.

دانشکده علوم زیستی

دانشکده علوم زیستی دانشگاه شهید بهشتی
آزمایشگاه تحقیقات علوم زیستی دانشگاه شهید بهشتی شامل آزمایشگاه تحقیقات عمومی ،آزمایشگاه بیوشیمی، آزمایشگاه ویروس شناسی و کشت سلولی، آزمایشگاه تحقیقات توكسیكولوژی و اكوفیزیولو‍ژ‍‍ی آبزیان و آزمایشگاه فیزیولوژ‍‍ی قلب و اعصاب ‍می باشد. در این آزمایشگاه ها خدمات دستگاهی با کیفیت بالا انجام می شود و حاضر به ارائه خدمات به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متقاضیان خارج از دانشگاه می باشد.

دانشکده فیزیک

علم فيزيک علم شناخت طبيعت و کشف قوانين حاکم بر آن است. این علم گستره وسیعی از مفاهيم بنيادی تا مسائل کاربردی در صنعت و فناوری را در بر می­گیرد و همواره نويدبخش اکتشافات علمی و فناوری­های جدیدمی‌باشد. امروزه تمایز علم فيزيک با ديگر علوم کم‌رنگ­تر شده و همانطور که انتظار می‌رود بر سایر علوم سايه افکنده به طوری که استفاده از دستاوردها و روش­های علم فیزیک در آن­ها بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌است.فيزيک بنيادی شاخه‌ای از علم فیزیک است که قدمتی کهن در تاريخ علم دارد. این حوزه پژوهشی، مباحثی چون برهم­کنش­ها در حوزه وسیعی از مقیاسهای مکانی و زمانی بین اجزای تشکیل‌دهنده عالم، کيهان‌شناسی و ذرات بنيادی گرفته تا مباحث مرتبط با برخی از مسائل فلسفی را شامل می‌شود. امروزه با رشد علوم مختلف موضوعات و شاخه‌های جديدی متولد شده‌اند که تقسيم بندی­های سنتی علوم، ديگر کارامد نیستند. رشد و توسعه حوزه‌هایپژوهشی جدید نيازمند نگرشی نظام‌مند، متوازن و چند جانبه از علوم مختلف است. به بیانی دیگر فرآیندی که در حال حاضر با آن روبه­رو هستيم "ميان‌رشته­ها" می­باشند که در تولد و توسعه آنها،علم فيزيک با عنایت به رسالتی که دارد، نقشی اساسی بازی می‌کند. اين حقیقت باعث شده ‌است که مرزهای علم فيزيک نه تنها به رشته­های فنی ‌مهندسی بلکه به سایر علوم مانند علوم زيست محیطی و حتی علوم انسانی هم گسترش يابد.
گروه فيزيک دانشگاه شهید بهشتی به عنوان زیر مجموعه­ای از دانشکده علوم طی سال­های 1346 الی 1348 شمسی تأسيس گرديد. اين گروه در سه مقطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري در گرایش­های ماده چگال، اتمی- ملکولی(لیزر و پلاسما)، ذرات بنیادی و نظریه میدان­ها، گرانش و کیهان‌شناسی و اخیراً سيستم­های پيچيده فعالیت می‌کند. با هدف بنیان و توسعه شاخه‌های پژوهشی بنيادی، کاربردی و توسعه­ای ارتقاء گروه فيزيک به یک دانشکده­ مستقل با عنوان "دانشکده فيزيک" در حال پی‌گیری است.
دانشکده فيزيک فعاليت خود را در سه حوزه کلی "فیزیک بنيادی"، "فیزیک کاربردی" و "فیزیک میان‌رشته ­ای"بنا نهاده است.
گروه فيزيک بنيادی: اين گروه به طور عمده مباحث بنيادی علم فيزيک همچون موضوعات ذرات بنيادی، گرانش، کيهان شناسی، اخترفیزیک، رياضی‌فيزيک، مکانیک آماری و غیره را هدف قرار می­دهد. از جمله شاخه‌‌های پژوهشی در این حوزه، می­توان به شناخت نیروهای حاکم بر طبیعت و برهم­کنش­ها، روش­های نوین در ریاضی‌فیزیک، ساختارهای کیهانی در مقیاس­های مختلف، اخترفیزیک، نقش تقارن­های دقیق و تقریبی در طبیعت، مسأله ابعاد اضافی، فیزیک آماری و تحلیل سیستم‌های پيچیده، غیرخطی و غیرتعادلی اشاره نمود.
گروه فيزيک کاربردی: خاستگاه اين گروه به طور عمده پژوهش در مباحث علم فيزيک با دورنمای ارتقای توانمندی­های کاربردی و رفع نيازهای صنعتی، توليد فناوری روز و نگاهی به فناوری‌های آينده است. از جمله پژوهش‌های مطرح در این حوزه، می­توان به مباحث لیزر، اپتیک، پلاسما، ماده چگال و سیستم‌های بس‌ذره‌ای اشاره کرد.
گروه فيزيک ميان رشته­ای: همان طور که ذکر شد امروزه تقسيم بندی­های سنتی علوم در حال دگرگونی است و ديگر شاخص تمایز بارزی بین رشته­های مختلف ترسیم نمی­شود. مفاهيم نوظهوری پدیدار گشته­اند که متعلق به رشته خاصی ازرشته­های مرسوم نمی­باشند و از طرفی يک رشته به تنهايی قادر به پاسخ گويی کامل به برخی از این مفاهیم نيست.به بيانی ديگر پيچيدگی‌های علوم نوين که از يک سو خود معلول پيشرفت‌های چشم‌گير علوم پايه می‌باشد به همراه درخواست جامعه بشری، عامل اصلی بنای چنين حوزه‌های علوم ميان‌رشته‌ای می‌باشند. امروزه يکی از محورهای مورد توجه در کشورهای توسعه‌يافته برای تضمين بقا و در کشورهای در حال توسعه برای رسيدن به يک توسعه پايدار با روندی در حال رشد، بی‌شک نگاه درست مبتنی بر عقلانيت و آينده‌نگری در چنين حوزه‌هاي جديد علمی می‌باشد. اين شاخه از علم فيزيک به مسايلی می­پردازد که نه تنها دغدغه فيزيکدانان بلکه در سایر رشته­ها نیز مورد علاقه پژوهشگران است. از جمله موضوعات مورد بحث در این گروه، می­توان نانو فیزیک، بیو فیزیک، هوش مصنوعی، هواشناسی، فیزیک اجتماع و فیزیک فضا رانام برد.

دانشکده مهندسی آب و محیط زیست

​دانشکده مهندسی آب و محیط زیست مشتمل بر چهار گروه مهندسی آب و فاضلاب، مهندسی محیط زیست، مهندسی سازه و ژئوتکنیک و مهندسی منابع آب می باشد که همواره بدنبال اجرای برنامه ها و اهداف خود به نحوی مطلوب از قبیل: ارائه دوره های بلندمدت کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، ارائه دوره های تخصصی مورد نیاز صنایع، مشاوره صنعتی، فعالیتهای پژوهشی، ارائه فعالیتهای تخصصی بامشارکت موسسات دیگر و مشاوره در امور تصمیم سازی صنعتی و مدیریتی بوده است.
به طور کلی هدف دانشکده از اجرای دوره های مختلف علمی و کاربردی در سطوح مختلف، آموزش دانشجویان و آشنا نمودن آنها با تکنولوژیهای گوناگون صنعت آب بوده، تا توانایی و قابلیت های لازم در این زمینه را بدست آورند. امرزوه دانش آموختگان این دانشکده با حضوردر بخش های مختلف طراحی، اجرا، بهره برداری، نگهداری صنعت آب و نشان دادن توانایی و شایستگی خود در موارد اجرایی، مطالعاتی، مدیریتی و مشاوره ای نقش مهمی را ایفا می نمایند.

سامانه رایانش موازی دانشگاه شهید بهشتی (سرمد)

بهره‌وری از ماشین‌های محاسباتی را، محاسبات سریع یا HPC(High Performance Computing) گویند. در سال‌های اخیر با توجه به رشد روز افزون تعداد مسائلی که حل آنها با روش‌های سنتی غیرممکن، خطرناک و یا بسیار هزینه‌بر می‌باشد، نقش پردازش‌ سریع و بطور مشخص پردازش با توان بالا بسیار پررنگ شده است. پردازش‌ سریع امکان ارائه راهکارهایی جهت آنالیز داده‌های انبوه، ارزیابی آنها، و پیشگویی را بوجود آورده است . چنین قابلیتی می­تواند پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های که با امنیت ملی، تولید علم، و توسعه صنعتی و اجتماعی مرتبط بوده را باعث گردد.
شماره تماس:
29905428

مرکز تحقیقات پروتئین

چشم انداز مرکز تحقیقات پروتئین گسترش کاربردي تحقیقات حوزه هاي پپتید و پروتئین و با هدف انجام مطالعات مربوط به عملکرد پروتئین ها ي نوترکیب، نانو ساختارهاي حاوي پروتئین و مطالعات اهمیت بیولوژیک آنها در سطح ملکولی و سلولی، انجام تحقیقات در زمینه شیمی و بیوشیمی پپتید ها و پروتئین ها (طراحی، بیان، تخلیص، تعیین خصوصیات و آنالیز پپتید ها و پروتئین ها)، مطالعه ساختمان و پاید اري پپتیدها و پروتئین ها، ساخت نانوسیستم هاي متنوع پروتئینی، تولید فرآورده هاي نوترکیب (زیست فن آوري) می باشد.